Hypotheek aanvragen

Het aanvragen van je hypotheek gebeurt in een aantal stappen. In een eerste oriënterend gesprek, waar we bijvoorbeeld je maximale hypotheek berekenen en de bijbehorende maandlasten, is het goed om de volgende documenten bij de hand te hebben.

 

Documenten oriënterend gesprek

  • paspoort of id-kaart
  • loonstrook
  • werkgeversverklaring
  • overzicht arbeidsverleden (via UWV)

Ben je zelfstandig ondernemer dan zijn de volgende documenten ook noodzakelijk:

  • jaarcijfers afgelopen 3 jaar
  • aangiftes IB afgelopen 3 jaar
  • aanslagen IB afgelopen 3 jaar
  • voorlopige cijfers

Ontvang je een uitkering, leg dan  de volgende documenten klaar:

  • specificatie uitkering
  • jaaropgaaf

Documenten definitief hypotheekadvies

Voor het opstellen van een definitief hypotheekadvies rapport zijn aanvullend ook de volgende documenten vereist:

  • budgetoverzicht
  • spaarrekeningen
  • opgave beleggingen
  • opgave MijnPensioenOverzicht
  • voorziening arbeidsongeschiktheid
  • taxatierapport
  • specificatie verbouwkosten
  • leningovereenkomst
  • bankafschrift met maandbedrag
  • opgave studielening (DUO)

Voor bijvoorbeeld een hypotheek aanvragen in Hasselt of een hypotheek aanvragen in Hoogeveen en het afsluiten zijn een aantal aanvullende documenten nodig. Daar informeer ik je graag over.